Brondsholm.se erbjuds och ägs av Brøndsholm A/S,Marielundvej 18, DK-2730 Herlev, Danmark, organisationsnummerDK11170188.

Telefon: 08-44 68 74 45
E-mail: kundservice@brondsholm.se

Dessa köpvillkorgäller för köp gjorda online på Brondsholm.se av privatpersoner över 18 år. Köpvillkoren uppdaterades den 30. september 2021.

PRISER

Alla priser på hemsidan är inkl. 25% moms. Det tillkommer en fraktavgift, beroende på orderstorlek och leveransmetod, på mellan 49120 SEK på alla beställningar. Det exakta beloppet visas i varukorgen innan betalning.

BESTÄLLNINGSGENOMFÖRANDE

Beställningar genomförs online på www.brondsholm.se. En beställning är först bindande efter den har skickats från vårt lager och du mottagit en bindande orderbekräftelse eller kvitto.Beställningar kan makuleras p.g.a. tryckfel, fel i bildmaterial, tekniska problem, prisändring, oförmåga att leverera beställd produkt, lagerfel och liknande. Vårt system skickar en automatisk orderbekräftelse när vi har mottagit beställningenpå vilken det framgår vilka varor som har beställts.

Ändra i beställningen: Du kan ändra i din beställning genom att kontakta kundservice på telefon 08-44 68 74 45. Observera att ändringar endast kan genomföras innan din beställning behandlats.

Makulera beställning: Du kan makulera din beställning kontakta kundservice på telefon 08-44 68 74 45. Du kan ändra i din beställning genom att kontakta kundservice på telefon. Observera din beställning endast kan makuleras innan din beställning behandlats.

BETALNING

På Brondsholm.se kan du betala med Visa, Visa Electron,MasterCard,Klarna faktura och Klarna delbetalning. Det tillkommer inga avgifter för betalning när du gör en beställning hos oss. Kortbetalningar görs krypterat genom vår betalpartner QuickPay som är certifierade enligt PCI DSS-standarden.

Om du väljer ett av Klarnas betalalternativ kan det dock tillkomma påminnelseavgifter och liknande om du inte betalar enligt deras villkor. Läs Klarnas villkor här.

Faktura: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/EID/sv_se/invoice?fee=0

Hitta alla Klarnas villkor här: https://www.klarna.com/se/villkor/

LEVERANS

Vi levererar normalt din beställning inom 7 arbetsdagar. Notera dock att förlängd leveranstid kan förekomma i perioder med extra hög belastning. Brondsholm.se erbjuder följande leveransmetoder:

  • PostNord leverans till ombud
  • PostNord leverans till företag
  • PostNord hemleverans
  • GLS leverans till företag
  • GLS leverans till ombud

Fraktpriser

Orderstorlek 0-299 kr. 300 kr. -749 kr. 750 kr. +
GLS postombud 95,00 49,00 Gratis
GLS leverans till företag 95,00 49,00 Gratis
PostNord postombud 95,00 49,00 Gratis
PostNord Leverans till företag 480,00 480,00 325,00
PostNord hemleverans 245,00 186,00 95,00

Tyvärr har vi mycket höga fraktkostnader med PostNord för "leverans till företag" och PostNord "hemleverans". Detta beror på de extremt höga fraktpriserna från PostNord, och vi rekommenderar därför att använda GLS när det är möjligt.

En fraktavgift på minimum 95 SEK inklusive moms tillkommer på alla beställningar (se avsnittet PRISER).Om leveransen inte överensstämmer med informationen som står på din orderbekräftelse ber vi dig kontakta kundservice på kundservice@brondsholm.se eller telefon 08-44 68 74 45. Vi kommer att undersöka ärendet så snabbt som möjligt och om det har hänt ett fel så skickar vi rätt produkt eller återbetalar beloppet, beroende på vad som avtalas och är möjligt. Eventuell returfrakt och frakten för en ny vara betalas inte av kunden i detta sammanhang.

Om det uppstår en leveransförsening som har väsentlig betydelse för dig som kund har du rätt att häva avtalet utan kostnad. Om det uppstår en försening utom Brondsholm.ses kontroll kan vi inte anses som ansvariga för det och heller inte bli skyldiga till skadestånd eller kompensation, om det inte speciellt avtalats mellan parterna eller som en bestämmelse från tvingande lag.

Brondsholm.se ansvarar för din beställning tills du fysiskt ha mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på kundservice@brondsholm.se eller telefon 08-44 68 74 45. Likaså är det du som kund som ansvarar för paketet och produkterna i tillfälle av att du skickar varor i retur. Vi rekommenderar därför att du väljer ett fraktsätt som kan spåras.

ÅNGERRÄTT

Du har i enighet med Konsumentköplagen 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten räknas från den dag du mottar din beställning. Vid uppdelade leveranser av en beställning gäller ångerrätten från den dag den sista produkten levereras till dig. Om du önskar att använda din ångerrätt ber vi dig vänligen att kontakta oss innan du skickar beställningen i retur. Kontakta oss antingen via e-mail på kundservice@brondsholm.se eller telefon 08-44 68 74 45. Vänligen uppge ordernummer och att du önskar att använda din ångerrätt när du kontaktar oss.

Du ska skicka beställningen i retur till oss inom 14 dagar från att du meddelat oss att du önskar att använda din ångerrätt. Notera att du ej kan använda din ångerrätt genom att neka mottagande av en beställning eller ej hämta ut paketet hos postombudet.

Du ska fylla i en retursedel och bifoga denna när du skickar returen. Du kan antingen använda Konsumentverkets standardblankett vid ångrat köp, vår anpassade blankett vid ångrat köp eller den retursedel du fick med i ditt paket. Vi rekommenderar att du använder den retursedel som följde med i paketet när du mottog din order.Vi ber dig vänligen att alltid returnera varor i dess originalförpackning.

RETUR

Innan du returnerar en beställning ber vi dig vänligen kontakta oss innan. Vi kommer efterföljandeskicka en fraktetikett som du kan använda för att skicka tillbaka beställningen till oss. Att använda den fraktetikett som vi tillhandahåller kostar 89 SEK, och summan kommer dras av från den återbetalning du får från oss eller läggas på din faktura om du valt Klarna som betalmetod. Du kan också välja att själv arrangera returfrakt till oss. Beställningen ska då returneras till adressen nedan.OBS! Returer skickade mot postförskott accepteras ej.

Efter du har meddelar oss om att du önskar använda din ångerrätt ska beställningen skickas i retur till oss inom 14 dagar.Vi ber kunder att vänligen lägga i en kopiapå orderbekräftelsen för att förkorta behandlingstiden för din retur samt att alltid returnera varor i dess originalförpackning.

Att neka mottagande av en beställning eller ej hämta ut paketet hos postombudet är inte en godkänd returprocess.

Returadress:
Brondsholm.se
Genvägen 1
231 62 Trelleborg

ÅTERBETALNING

Om din retur är p.g.a. ångrat köp så får du det belopp du betalade vid beställningstillfället för varan/varorna återbetalt. Om varornas värde har minskat när vi mottar dem i retur, t.ex. p.g.a. användning eller oförsvarligt emballage och inpackning vid returförsändelse återbetalas varan/varornas belopp med nedskrivning för de skador som gör att värdet på varan/varorna har minskat.

Vi återbetalar dig utan onödigadröjsmål inom 14 dagar från det att vi mottog meddelandet om ditt beslut att ångra köpeavtalet, så länge returspårning eller annat bevis på att returförsändelse har ägt rum kan framsändas. Återbetalningen görsmed samma betalningsmetod som du använde för den ursprungliga transaktionen om inte annat har överenskommits.

REKLAMATIONSRÄTT

I enighet med Konsumentköplagen har du 3 års reklamationsrätt på varor.

Reklamationsrätten Kan användas på fel som är en följd av produktionsfel; normalt slitage är inte omfattat. Om du som kund reklamerar en vara efter 6 månader från datumet du har mottagit varan, är det ditt ansvar att påvisa att felet är en effekt av produktionsfel. Du kontakta Brondsholm.se och reklamera varan inom rimlig tid efter felet har upptäckts, och inom 2 månader anses vara rimlig tid. Om reklamationen godkänns så kommer vi stå för eventuella kostnader för returfrakt och/eller frakt för ersättande produkt.

PERSONUPPGIFTER

För att kunna ingå ett avtal med oss och beställa varor på Brondsholm.se behöver vi följande personuppgifter om dig:

Namn
Adress
Telefonnummer
E-mailadress

Vi behandlar personuppgifterna i syfte av att kunna leverera din beställning till dig och behandla eventuella förfrågningar ang. ditt köp. Behandlingen sker i enighet med Brondsholm.ses Personuppgiftspolicy.I denna kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad.

Vissa personuppgifter ges vidare till tredje part, bl.a. till våra betalningspartners QuickPay och Klarna samt fraktbolaget som står för leverans.QuickPay och Klarna är certifierade enligt PCI SSC-standarden och behandling av kortnummer och personnummer görs krypterat. Dessa uppgifter kommer därför aldrig i Brondsholm.ses besittning.

KLAGOMÅL OCH TVISTLÖSNING

Om du önskar att skicka in klagomål om ditt köp kan du kontakta Brondsholm.se på telefon 08-44 68 74 45eller via e-mail till kundservice@brondsholm.se. Du har också rätt som konsument att kontakta Allmänna
Reklamationsnämnden (ARN). I det fall ett ärende prövas av Allmänna reklamationsnämnden kommer Brondsholm.se att följa nämndens beslut. Om du vill upprätta ett ärende kan du kontakta ARN på: Allmänna reklamationsnämnden, Box174, 10123 Stockholm eller www.arn.se.

Du kan också upprätta ett ärende via EU-kommissionens onlineportal för tvistlösning. Detta är relevant om du är konsument som bor i ett annat EU-land. Du kan upprätta ett ärende här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Ange vår e-mailadress kundservice@brondsholm.se som referens vid skapande av ärende.

FÖRBEHÅLL

Immaterialrätt, logotyper och varumärken: samtligt material som publiceras på Brondsholm.se, detta inkluderar logotyper, programvara, varumärken, text och bild är skyddat enligt immaterialrätten. Det innebär att inget material får kopieras, användas eller överföras till tredje part utan tillåtelse från innehavaren av rättigheterna. Eventuella överträdelser beivras.

Färgåtergivning på produktbilder: Vi kan inte garantera att färgåtergivningen överensstämmer med produkters fysiska färger, då färgåtergivningen beror på olika skärmars inställningar.

Force Majeure: Brondsholm.se har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför vår kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Detta gäller bl.a. myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.